Mentenanta-Garantie

Importator/Distribuitor:                                                  MANUAL DE UTILIZARE SI INTRETINERE,
Neuzer Romania                                                               CERTIFICAT DE GARANTIE LEGALA
Tg Mures, str. Branului nr 33                                                      BICICLETE NEUZER
ls
Stimate client!
Prin achizitionarea acestei biciclete ati ales un produs avand un excelent raport de calitate/pret,
montata cu piese si subansamble bine alese pentru tipul de bicicleta sa functioneze in parametrii optimi.
Speram ca aceasta bicicleta va fi folositoare, confortabila si va va satisface dorinta dumneavoastra de miscare in aer liber.
La cumpararea bicicletei cereti vanzatorului sa complecteze certificatul de garantie legala si verificati ca datele inscrise sa fie exacte.
Va rugam insistent sa cititi acest manual cu atentie si sa o respectati intocmai, folositi bicicleta conform acestuia si indepliniti toate cerintele enumerate.
1. Instructiuni de utilizare
In acest manual am insumat indicatii privind folosirea, ingrijirea si intretinerea bicicletei cu remarca ca citind-o nu va poate invata toate detaliile tehnice sau cum sa efectuati toate reparatiile. Din acest motiv va recomandam sa apelati cu incredere la un service de biciclete. La aceste service-uri puteti efectua punerea in functiune a bicicletei si totodata primii informatii suplimentare cu privire la folosirea ei conform destinatiei si fara risc de accidentari.
Pentru o buna functionare a bicicletei se recomanda ca punerea in functiune ( revizia generala ) sa se efectueze de catre un service autorizat de firma importatoare in termen de 7 zile de la cumparare.
Bicicleta se foloseşte de o singură persoană, sarcina maximă fiind 120 kg pentru cadru tip barbati respectiv 100 kg pentru cadru tip femei. Bicicleta se utilizează pe drumuri amenajate sau neamenajate, dar în mod corespunzător cu tipul bicicletei.
Atragem atentia stimatului client ca in ciuda reglarilor corespunzatoare si profesionale bicicleta nu se preteaza pentru acrobatii,
sarituri(jongleri) dar mersul cu bicicleta in conditii de siguranta este indeplinita.
Bicicleta poate circula pe drumurile publice numai daca este echipat corespunzator
conform codului rutier in vigoare. Echiparea corespunzatoare consta in sistem de iluminat fubctional: lampa fata / spate, dinam,
prizma fata / spate / spite / pedale respectiv sonerie.
Totodata ciclistul trebuie sa poarte imbracaminte cu elemente reflectorizante dupa inserare sau daca vizibilitatea in timpul zilei este nesatisfacatoare (ceata).
A. Sfaturi de precautie
Recomandam :
- purtarea unei imbracaminti adecvate.
- purtarea de pantaloni drepti si pantofi cu talpa non-derapabila
- folosirea echipamentului de protectie. Casca si manusa respectiv genunchiere, cotiere etc. in cazuri extreme.
Frînarea bicicletei se face folosiind concomitent ambele frîne.
Înainte de întrebuinţare convingeţi- vă de eficienţa frînelor.
Pe drum umed eficienţa frînelor scade , în acest caz deplasaţi-vă cu precauţie.
Nu lasati bicicleta nelegata in locurile publice, totodata evitati lasarea lui in locuri intunecate si retrase. Folositi incuietori de calitate cu care legati bicicleta de obiecte fixe.
Nu circulati cu o alta persoana pe bicicleta sau fara a va tine mainile pe ghidon.
Intotdeauna circulati cu atentie pe drumurile publice si respectati regulile de circulatie.
Cand circulati pe drumuri de padure sau poteci montane tineti cont de legile ciclismului de teren, respectati natura si pe cit posibil folositi drumurile si potecile marcate si bine intretinute.
Dupa fiecare reparatie sau reglare a bicicletei faceti imediat un test intr-un loc ferit de trafic.
Va rugam tineti seama intotdeauna ca ciclismul poate fii o activitate cu risc major de accidentare care necesita indeminare pentru ca sa aveti in permanenta controlul bicicletei. Alegind sa folositi bicicleta, va asumati responsabilitatea acestui risc.
B. Inainte de folosirea bicicletei
Se recomandă verificarea bicicletei ori de cîte ori este nevoie ptr. prevenirea accidentarilor si defectelor mari ireparabile .
Cu toate ca bicicleta a fost verificata si reglata cu grija va rugam ca fiecare data inainte de folosirea bicicletei sa efectuaţi
urmatoarele verificari :
- eficacitatea frînelor
- rigiditatea , strîngerea ghidonului , rotirea să fie uşoară şi fără joc .
- roata faţă – spate ( strîngerea piuliţelor , presiunea în pneuri , rotirea uşoară şi fără joc )
- strîngerea piuliţelor şi şuruburilor .
- rigiditatea pedalelor în braţe ( pedalele trebuie strînse pînă la maximum )
- rigiditatea dispozitivului de pedalat ( rotirea uşoară şi fără joc )
- reglarea schimbătoarelor ( schimbarea lanţului să se producă uşor )
2. Reglarea si modul de exploatare a bicicletei
A. Reglarea şeii. ( unghi, poziţia faţa-spate, inalţimea )
Poziţia şeii este favorabilâ dacâ suprafaţa superioarâ este orizontalâ respectiv dacâ extensia imaginarâ a ţevii de şa intersecteazâ
suprafaţa şeii aproximativ la mijloc. Dacâ şaua este inclinatâ in faţâ , veţi fii nevoit sâ vâ sprijiniţi de ghidon pentru a nu aluneca de pe şa, fapt ce vă poate crea disconfort.
Inalţimea şeii se regleaza prin ridicarea sau coborârea ţevii de şa in cadru in poziţia in care mersul pe bicicleta sa fie cit mai
confortabil. Ridicarea ţevii de şa se poate regla maxim pina la semnul indicat pe acesta - ' linia STOP ' .

B. Reglarea ghidonului se realizeaza prin ridicarea sau coborirea pipei ghidon in furca. Inaltimea se fixeaza in pozitia in care mersul pe bicicleta este cel mai confortabil dar nu mai mult de semnul indicat pe acesta - ' linia STOP'.
Stringerea, fixarea este potrivita daca in cazul fixarii rotii din fata intre picioare, ghidonul nu poate fii rotit.
C. Frinele. Pentru siguranta ciclistului sistemul de franare trebuie verificat periodic.
Frinele care actioneaza pe flansa jentii ( tip „V” sau cantilever ) sunt nepretentioase, reglate in mod corespunzator functioneaza multa vreme in siguranta. In timpul utilizarii sabotii incep sa se uzeze, din acest motiv trebuie reglate periodic in asa fel incit distanta intre sabot si janta sa fie intre 0.5-1.5 mm. Reglajul este corespunzator in cazul in care frinarea incepe cind actionarea manetei este de 30 %, dar nici la o actionare puternica nu atinge ghidonul. Reglajul fin se realizeaza cu surubul de ajustare de pe maneta.
Cind uzura sabotilor este critica ele trebuie schimbate.
Sabotii trebuie sa atinga doar janta, atingind si anvelopa duce la uzura rapida a acestuia.
La frinele pe disc distanta intre disc si placute de frina este de 0.2-0.5 mm. Reglajul manetei-frinei este asemanator ca si in cazul anterior.
D. Rotile. Reglajul rotilor, rulmentilor rotii este corespunzator daca ele se rotesc usor dar fara joc. Dupa o utilizare indelungata este necesar desfacerea si gresarea butucilor. Pe de alta parte dupa parcurgerea primilor 50 – 200 km tensionarea spitelor poate sa scada, din acest motiv ele trebuie tensionate corespunzator.
Se recomanda apelarea la un service specializat.
E. Anvelopa. Stabilitate de mers a bicicletei respectiv integritatea si durabilitatea anvelopei depinde in mare masura de presiunea aerului in camerele de bicicleta. La anvelopele tip MTB presiunea maxima a aerului este de cca.3 – 4 bar, respectiv la anvelopele tip cursiera poate sa ajunga pina la cca. 7 – 8 bari in functie de calitatea lor respectiv de recomandarea producatorului. In orice caz presiunea aerului sa nu fie mai mare decit cea inscrisa pe latura anvelopei in cauza. Presiunea prea mica duce la degradarea rapida a anvelopei respectiv mersul pe bicicleta se ingreuneaza. Pe de alta parte presiunea prea mare duce la un disconfort in timpul mersului.
Umflarea camerei se face cu pompa de bicicleta sau masina, avind capatul compatibil cu tipul ventilului ( A/V, D/V sau F/V ).
Citeodata demontarea si montarea anvelopei este greoaie. In caz de defect va rugam apelati la un service specializat sau urmati pasii urmatori :
- demontati roata
- dezumflati camera
- demontati o parte a anvelopei de pe janta folosind 2 – 3 chei de demontare. Aveti grija sa nu ciupiti camera.
- scoteti camera din anvelopa, avind grija sa nu deteriorati ventilul.
Se remediaza defectiunea camerei si se urmeaza pasii anteriori in ordine inversa adica : se aseaza camera in anvelopa, se monteaza anvelopa pe janta ( avind grija sa nu ciupiti camera ) in asa fel incit ea sa fie cit mai concentrica fata de janta, se umfla camera si se monteaza roata la loc. Se verifica ca fixarea rotii, functionarea frinei si a schimbatorului sa fie conforma.
F. Pedala. Cele doua pedale difera doar prin tipul filetului. De acea la montarea lor trebuie avut grija ca pedala cu semnul R ( avind filet drept ) se fileteaza normal in sensul acelor de ceasornic in bratul drept ( cea cu roata dintata ) iar pedala cu semnul L ( avind filet sting ) se fileteaza invers in bratul sting. La montare pedala trebuie infiletat pina la capat, strins corespunzator, mai apoi verificat regulat stringerea.
G. Schimbator viteze. Intretinerea schimbatoarelor de viteza , pe linga folosire corespunzatoare consta in reglarea si gresarea
periodica. Se recomanda ca reglarea lor sa se faca din cind in cind la un service specializat.
Principiul de functionare a schimbatoarelor de viteze consta in urmatoarele :
Lantul : pe foaia mare ( transmisie mare ) => viteza mare si pedalare grea
pe foaie mica ( transmisie mica ) => viteza mica si pedalare usoare
pe roata dintata mare ( transmisie mica ) => viteza mica si pedalare usoara
pe roata dintata mica ( transmisie mare ) => viteza mare si pedalare grea
La bicicletele cu viteze, varianta de viteză foaie mică – roata dintata mica si urmatorul respectiv foaie mare – roata dintata mare si urmatorul nu se recomandă şi este interzis.
Vitezele se schimbă în timpul mersului pedalînd uşor, dar fără ca lantul să fie sub sarcina ( fără a forţa pedalarea ). În timpul
schimbării vitezei este interzis pedalarea în spate.
Inainte de livrare vitezele bicicletei sunt reglate si verificate. Totusi, cablurile noi se pot lungi, facind schimbarea vitezei imprecisa.
In acest caz trebuie tensionat cablul prin rotirea surubului de ajustare in sens invers acelor de ceasornic pentru schimbator spate respectiv pentru schimbator fata. Reglarea schimbatorului spate este conforma cand la fixarea manetei schimbatorului ( in general cea din dreapta ghidonului ) in pozitie „penultima” de sus , rotitele schimbatorului se pozitioneaza in dreptul penultimei roti dintate de sus de pe pinion. Daca extensia planului rotitelor schimbatorului nu se potriveste cu planul penultimei roti dintate acesta trebuie corectata prin tensionarea ( rotirea in sens invers acelor de ceasornic ) sau detensionarea ( rotirea in sensul acelor de ceasornic ) cablului cu surubul de ajustare.
Pe schimbatorul de spate exista si doua suruburi de limitare marcate de obicei cu litera L ( limita de jos ) si litera H ( limita de sus ). Cu aceste suruburi se regleaza limita pozitiei de jos respectiv limita pozitiei de sus a schimbatorului.
Prin aceste reglari impiedicam ca lantul sa cada intre roata dintata mare si spite respectiv roata dintata mica si cadru.
Reglarea schimbatorului de fata este mai anevoioasa. Schimbatorul se pozitioneaza in asa fel incit ea sa fie paralel cu foile
angrenajului respectiv distanta intre dintii foii mari si partea de jos a lamelei exterioara a schimbatorului sa fie intre 1 - 3 mm.
Surubul de ajustare se afla pe maneta schimbatorului, tensionarea sau detensionarea cablului se face prin rotirea in sens invers sau in sensul acelor de ceasornic. Totodata limitarea schimbatorului de fata se realizeaza cu suruburile marcate cu litera L ( limita de jos ) si litera H ( limita de sus ).
La reglare trebuie avut in vedere ca schimbarea vitezei sa mearga usor si precis iar in timpul pedalarii lantul sa nu atinga lamelele schimbatorului.

3. Intretinerea bicicletei
Se recomandă verificarea bicicletei cit mai des pentru prevenirea defectelor mari ireparabile. Întreţinerea efectuată din timp duce la mărirea duratei de utilizare a bicicletei şi siguranţei în funcţionare.
Recomandam trimestrial :
- verificati si in caz de nevoie reglati frinele, schimbati sabotii sau placutele de frina uzate.
- verificati si in caz de nevoie ungeti cablurile de frina si manetele de frina.
- verificati suruburile de fixare a ghidonului.
- verificati coronitele si chiuvetaria furcii.
- verificati starea lantului. Curatarea respectiv ungerea lantului se face cit mai des posibil, cel putin o data pe luna si dupa
fiecare mers in ploaie cu ulei de motor. Daca lantul este intins ( acest lucru se observa cind tragind cu degetele ea se desprinde
vizibil de foaia dintata ) ea trebuie schimbat.
- verificati stringerea si rotirea rotilor, tensionarea spitelor respectiv starea anvelopelor
- verificati stringerea tuturor suruburilor si piulitelor
- verificati stringerea pedalelor respectiv a bratelor de angrenaj
Jocul, oricît de mic din părţile mişcătoare, în rotaţie ale bicicletei ( ghidon, ax central , butuci , pedale ) creşte exponenţial la fiecare folosire şi duce la deterioarea acestora .
Recomandăm remedierea urgentă a defecţiunii , în caz contrar duce la pierderea garanţiei .
Se cere verificarea cît mai dese a strîngerii şuruburilor şi piuliţelor , cu precădere strîngerea pedalelor în braţe întrucît defectele
apărute din neglijarea acestora duce la pierderea garanţiei.
In functie de gradul de folosinta recomandam anual apelarea la un specialist pentru urmatoarele :
- desasamblarea, curatirea si gresarea chiuvetariei, rulmentilor la sistemul de angrenare, la nevoie schimbarea lor.
- desasamblarea, curatirea si gresarea butucilor, la nevoie schimbarea partilor uzate.
- desasamblarea, verificarea sistemului de frinare, schimbul partilor uzate si reglarea lui.
Ingrijirea si depozitarea bicicletei
Prin ingrijirea si tratarea regulata a suprafetelor exterioare conservam un timp indelungat luciul si intactul vopselei. Bicicleta trebuie curatata ori de cite ori este nevoie.
Spalarea bicicletei se efectueaza cu o cirpa moale si cu apa calduta in care se poate adauga sampon de masina. Nu este recomandat folosirea altor substante, cirpa sau perie dura. Dupa spalare suprafetele umede se sterg cu cirpa uscata si moale pina la uscare.
Nu este recomandat spalarea cu jet de apa cu presiune inalta deoarece intra in locuri nepermise de unde poate indeparta uleiul si vaselina, respectuiv poate abuza vopseaua. Ungerea cu un strat subtire de glicerina ajuta la imbatrinirea mai lenta a anvelopelor.
Depozitarea bicicletei se face intr-un loc uscat, ferit de umezeala.
Daca bicicleta nu va fii folosita un timp mai indelungat recomandam urmatoarele :
- curatati si uscati bine bicicleta | - reglati schimbatoarele astfel incit lantul sa se aseze pe foaia mica respectiv roata dintata mica.
- valoarea presiunii din anvelope sa fie inte 0.5 -2.0 bari | - pastrati bicicleta agatata astfel incit anvelopele sa nu atinga pamantul.
4. Garantia bicicletei
Certificat de garantie legala
Pentru bicicleta / piesa bicicleta : __
Seria :
Nr. factura/ Data ___________________
Denumirea, adresa, stampila si
semnatura unităţii de vinzare: ____________________________________________
Cumpărător:
S-a facut proba de funcţionare mi s-a înmânat certificatul de garanţie şi mi s-a arătat modul de intrebuinţare.
Semnatura cumparator: ___________
Termenul de garanţie este de 24 luni de la data cumpărării şi se referă la defecţiuni de fabricaţie.
Termenul de garantie se prelungeste cu timpul petrecut de bicicleta in service.
Durata medie de utilizare a produsului este de 60 luni .
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsa de conformitate existentă la momentul cind au fost livrate
produsele. In cazul lipsei de conformitate , consumatorul are dreptul să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire. In acest caz consumatorul trebuie sa se prezinte cu bunul la unitatea de vanzare. Reglementarea garanţiei produselor este conform OUG140/2021 si OG9/2016 si a legilor privind drepturile consumatorilor OG21/1992 si OUG34/2014.
Prima revizie generala este efectuat gratuit la magazinul de specialitate unde sa cumparat bicicleta.
Cazul in care bicicleta a fost cumparata online (bicicleta soseste asamblata numai 85-90%, in cutie) este obligatorie efectuarea
primei revizii generale ( asamblarea bicicletei ) la un magazin de specialitate in termen de 7 zile de la cumparare. Efectuarea acestei revizii este contra cost.
Este obligatorie efectuarea la fiecare 6 luni a unei revizii periodice intr-un service autorizat. Reviziile periodice se efectueza contra cost.

Pierderea garantiei
Garanţia se pierde în cazul :
- neprezentării cumpărătorului la revizia generală la service autorizat de importator în termen de 7 zile de la data cumpărării
- neprezentarii cumparatorului la reviziile periodice
- în care bicicleta nu a fost folosita conform instructiunilor de utilizare, modului de exploatare sau întreţinerea si depozitarea
au fost neglijată.
- în care defecţiunea a fost cauzată de folosirea necorespunzătoare : ciocniri, cazaturi, suprasarcină , accidente, mediu coroziv.
- în care bicicleta a fost reparată de către un service neautorizat de importator
- în care nr. de serie al bicicletei nu corespunde (sau nu poate fii identificat ) cu numărul trecut în certificatul de garanţie
- în care certificatul de garanţie şi factura de cumpărare sau pierdut, ori se observa modificari, stersaturi, corectii pe certificat
- în care bicicleta se foloseşte ptr. concursuri sau în regim de închiriere sau curierat.
Garanţia nu acoperă janta îndoită ( 8 în roată ), descentrarea roţilor, pană de cauciuc, zgîrieturi şi neuniformităţi ale vopselei sau cromării.
Piesele supuse uzurii ( exemplu sabot , cameră , anvelopă , pedala, şa , lanţ , pinion, angrenaj, cablu si camasa cablu ) nu reprezintă garanţie pentru uzură doar pentru defecţiuni de fabricaţie.
Accesoriile ca: sisteme de iluminat, prisme, sonerii, pompe,roti ajutatoare, cosuri, potbagaje, aparatori noroi, cricuri sunt incluse in garantie.
Garantia se refera la piesele componente in urmatoarele conditii :
- cadru , furca : - se schimbă dacă s-a rupt la sudură
- nu se schimbă dacă prezinta urme de lovituri , îndoiri , defecţiuni la partea filetată
- butuc roată : - se schimbă dacă sa rupt cuveta sau bilele
- nu se schimbă dacă prezintă urme de lovituri, defecţiuni la partea filetată , îndoirea axului sau a gentii
- schimbătorul : - se schimbă în cazul viciilor ascunse
- nu se schimbă dacă prezintă urme de lovituri , orice reper al schimbătorului prezintă urme de modificări sau este îndoit
- pinionul : - se schimbă în caz de defecţiuni de fabricaţie , clichetul este rupt
- nu se schimbă dacă a fost demontat , lovit sau uzat .
- pedala : - în cazul în care capătul pedalei prezintă urme de lovituri , deteriorată sau axul este îndoit pedala şi dispozitivul
angrenaj nu intră în garanţie
- sistemul de antrenare : - se schimbă în caz de defecţiune la rulment
- nu se schimbă dacă prezintă urme de lovituri, defecţiuni la partea filetată a cuvetei sau a braţului de antrenare
- maneta frînă şi schimbător : - se schimbă în cazul fisurării ,crăpăturii sau leziuni interne
- nu se schimbă dacă ruperea a fost cauzată de lovituri externe
- frîna : - se schimbă în cazul fisurării, ruperii cauzata din defect de fabricatie (defect de material)
- nu se schimbă dacă ruperea a fost cauzat de lovituri externe (cazaturi)
- sabotii : - se schimba pentru defecte de fabricatie (injectare nereusita, defect de material)
- saboţii uzaţi şi cablul rupt nu se schimbă
- ghidonul si pipa: - se schimba daca se fisureaza sau se rupe din defect de fabricatie,dar
- nu se schimba daca fisura sau ruptura a fost cauzata de lovitura, accident
- ţeava de şa : - se schimbă numai dacă este îndoit deasupra semnului de maxim
- cheie rapida teava sa: nu se schimba in garantie
- picior sprijin: se schimba daca s-a rupt din cauza unor defecte de fabricatie nu se schimba daca prezinta urme de lovituri, îndoiri
- aparator lant, aparator noroi, sistem iluminat, sonerie, sa : se schimba in cazul defectelor de fabricatie, nu se schimba in cazul
ruperii sau indoirii, bateria nu este in garantie.
- portbagaj: greuatate maxima este 12 kg, peste aceasta greutate ea se poate indoii, in acest caz portbagajul nu intra in garantie
- cos fata: greutatea maxima admisa este 4 kg, peste aceasta greutate ea se poate indoii, in acest caz portbagajul nu intra in garantie
- cos spate: greutatea maxima admisa este de 6 kg, peste aceasta greutate ea se poate indoii, in acest caz cosul spate nu intra in garantie
Intreţinerea bicicletei nu intră în garanţie, acest lucru este in sarcina proprietarului.
Pentru a beneficia de garanţie, cumpărătorul trebuie să respecte instrucţiunile din acest manual si are obligaţia de a prezenta
certificatul de garanţie şi factura de cumpărare la întocmirea reclamaţiei.
În cazul reclamațiilor ce se presupun a fi defecțiuni pe care va trebui sa acopere garanția, o comisie de specialisti a furnizorului va inspecta bicicleta și va da o expertiza despre cauza defecțiunii, lucru care va fi comunicat în cel mai scurt timp posibil clientului dar nu mai târziu de 7 zile de la data de primire a bicicletei reclamate. În cazul în care expertiza va constata că defecțiunea reclamată este acoperit de garanție, repararea si /sau schimbarea piesei/pieselor va fi efectuat in mod gratuit de către furnizor. În cazul în care expertiza va constata că defecțiunea reclamata s-a produs din motive de folosire – intreținere - depozitatre necorespunzătoare, defecțiunea recalamată va putea fi reparată contra cost. În cazul în care clientul nu accepta expertiza furnizorului, el are dreptul să se adreseze orgnelor competente pentru a cere o expertiza nouă. La întocmirea reclamației trebuie prezentată întreaga bicicleta chiar dacă subiectul reclamației este doar un subasamblu, sau o piesă a bicicletei!
Reclamațiile se vor lua în considerare numai în cazul prezentarii certificatului de garanție și a facturii de cumpărare sau alt document legal care atesta proprietatea deținătorului. Orice modificare în certificatul de garanție si/sau modificarea bicicletei cu
piese/subansamble necompatibile cu bicicleta in cauza atrage dupa sine pierderea valabilitatii acesteia.
Piesele care nu fac obiectul garantiei vor fii supuse la dispozitia clientului contra cost.

 

Mentenanta sistemului de suspensie SRSuntour. Termen de garantie.

Atâta timp cât piesele în mișcare sunt expuse la umiditate și contaminare, performanța sistemul de suspensie poate fi redus. Pentru a menține performanța ridicată, siguranța și o durată lungă de viață a sistemului de suspensie, este necesară întreținerea periodică.

Ø Un sistem de suspensie care nu a fost întreținut în conformitate cu instrucțiunile urmatoare nu va fi acoperit de garanție.

Ø Nu folosiți niciodată jet de apa sub presiune ( caser ) pentru a vă curăța furca de suspensie, apa poate intra în furcă la nivelul etanșării împotriva prafului. Nu utilizați niciodată produse de curățare agresive. Noi recomandă apă curată și o cârpă umedă pentru a vă șterge furca.

Ø Furca cu suspensie trebui să fie întreținută mai des, așa cum este indicat mai jos, dacă mergeți pe vreme extremă (timp de iarna sau în condiții umede/noroioase) și condiții de teren accidentat.

Ø Dacă credeți că performanța sistemului de suspensie s-a schimbat sau se comportă diferit, contactați imediat dealerul local pentru a vă inspecta furca.

Ø După fiecare folosinţa: Curăţaţi tuburile bratelor furcii şi garniturile de praf respectiv întreţineţi-le cu o cârpă uleioasa. Verificați tuburile sa nu aiba zgârieturi, decolorări sau urme de ulei.

Ø La fiecare 50 de ore: Întreținere 1 (la dealer)

Ø La fiecare 100 de ore sau o dată pe an: Întreținere 2 (la dealer, ideal înainte de iarna pentru a proteja toate piesele de efectele intemperiilor prin ungere adecvată)

ÎNTREȚINERE 1: Verificați funcționarea furcii / verificați cuplurile de strângere ale șuruburilor și piulițelor de fixare de pe partea inferioară a furcii (cuplul de strângere recomandat: șurub: 10 Nm, piuliță: 8 Nm) / verificați dacă nu există zgârieturi, lovituri, crăpături, decolorare, semne de uzură și semne de coroziune minoră (întreținere cu cârpă uleioasă) sau scurgeri de ulei.

ÎNTREȚINERE 2: Întreținere 1 + dezasamblare / curățarea întregii furci în interior și în exterior / curățare și lubrifiere garnituri de praf și bucse glisante / verificarea cuplurilor / ajustarea după preferințele ciclistului. Înainte de demontare, verificați jocul bucsei glisor al furcii. Pentru a face acest lucru, blocati ( frânați ) roata din față și balansati ușor bicicleta înainte și înapoi. Înlocuiți bucsa glisor dacă jocul este excesiv (mai mult de 1 mm la nivelul potcoavei furcii).

Producatorul garanteaza ca produsul va fii lipsit de defecte de material si de fabricatie ( termen de garantie ) pe o perioada de 24 luni de la cumparare in conditii normale de utilizare conform manualului de utilizare ( mentenanta sistemului de suspensie ). In caz contrar produsul ( sau subansamblul defect ) nu se schimba.

Va rugam sa retineti ca termenul de garantie pentru cartus este de 12 luni respectuv 6 luni pentru garnituri de praf si bucse glisoare.

 

MANUAL DE UTILIZARE BICICLETA ELECTRICA


Instructiunile sunt conform EN ISO 4210,14764, 14765, 14766 si 14781.
Bicicletele sunt conforme cu EN ISO 4210
Producator: Distribuitor:    NEUZER KFT.                        NEUZER ROMANIA SRL
                                        2500 Esztergom                           Tg Mures
                                      Mátyás király utca 45.                 str. Branului 33
Atentie ! Garantia nu se refera la defectele datorate asamblarii incorecte a bicicletelor , de aceea este recomandat ca reglajele sa fie efectuate la un service de specialitate. Contravaloarea acestor reglaje cade in sarcina cumparatorului.
Ca toate activitățile sportive, ciclismul poate prezenta un risc de accidentare. Dacă alegi să mergi pe bicicletă, îți asumi riscuri, de aceea trebuie să fiiconștient de regulile de  bază in cea ce priveste ciclismul responsabil si de siguranta respectiv utilizarea și întreținerea corectă a bicicletei tale. Utilizarea și întreținerea corectă a bicicletei
reduc semnificativ riscurile de accidentare.
Vă rugăm să rețineți că, chiar și după o reglare corespunzătoare, bicicleta nu este potrivită pentru sarituri sau urcat pe scări, dar îndeplinește condițiile pentru un ciclism in siguranta.
Instrucțiuni de utilizare a bicicletei electrice asistate la pedalare
În primul rând, felicitări pentru noua ta bicicletă electrică, care este rezultatul unui design atent și al unui control strict al calității. Respectă toate standardele internaționale,
inclusiv EN 4210-2014 CE
Componentele electrice au fost testate de TÜV
Manualul de instructiuni este format din 2 parti, una pentru partile electrice si cealalta pentru partile mecanice. Poate fi utilizat pentru următoarele modele cu aceeași unitate electrică, dar diferite tipuri de baterii, cadru și panou de control.
1 Neuzer 28” femei                4 Neuzer 26” barbati
2 Neuzer 28” barbati              5 Neuzer 27,5” MTB
3 Neuzer 26” femei
Inainte de utilizare a bicicletei vă rugăm să citiți cu atenție manualul de utilizare Conține informații importante despre transportul, întreținerea și asamblarea în siguranță. Este responsabilitatea utilizatorului să citească și să urmeze instrucțiunile.
I. Instructiuni de utilizare a partii mecanice
1. Conditii de utilizare a bicicletei
O bicicletă cu pedalare asistată este proiectată să circule pe șosea sau pe o suprafață asfaltată unde anvelopele nu își pierd adeziunea fata de sol. Garanția este valabilă numai pentru o utilizare adecvata și pentru transportul urban. Întreținerea trebuie efectuată conform instrucțiunilor din acest manual.
Greutatea totală a pasagerului și a o bagajului nu are voie să depășească 120 kg
Atentiune: Orice vătămare sau vătămare rezultată din nerespectarea celor de mai sus este responsabilitatea dumneavoastră. Utilizarea necorespunzătoare va anula garanția.
2. Partile bicicletei.
1. fig
1 - Anvelopa si camera
2 - Jenta
3 - Spite
4 - Furca fata
5 - Frana fata
6 - Aparator noroi fata
7 - Far fata
8 - Cadru
9 - Ghidon si pipa
10 - Maneta frana
11 - Display
12 - Frana spate
13 - Inchizator teava sa 14 - Sa si Teava sa
15 - Unitatea de comanda
16 - Acumulator
17 - Portbagaj
18 - Stop spate
19 - Aparator noroi spate
20 - Cric
21 - Angrenaj
22 - Pedala
23 - Aparator lant
24 - Conexiune cablu motor
25 - Motor
II. Manual de instructiuni pentru partea electrica
Modelele enumerate aici funcționează fără „pornire zero”. Sistemul de asistență electrică vă ajută să vă conservați energia în timp ce vă bucurați de călătorie.
Procedura de pornire fără „pornire zero” este următoarea: după pornirea dispozitivului, panoul LED se aprinde pe panoul de control. Motorul nu va porni până când pedala nu a făcut ¾ de tură. Aceasta se numește o funcție fără „pornire zero”. Acest tip de pornire protejează motorul și mărește durata de viață a sistemelor electrice.
Conţinut
1. Structura bicicletelor electrice
2. Măsuri importante de siguranță
3. Funcționare
3.1. Lista de verificare înainte de plecare
3.2. pornind bateria
3.3. Sfaturi pentru pedalarea asistată cu bicicleta
4. Utilizarea și încărcarea bateriei
4.1. Avantajele bateriilor Li-ion
4.2. Demontarea și instalarea bateriei
4.3. Procesul de încărcare
4.4. Utilizarea și întreținerea bateriei
4.5. Utilizarea și întreținerea încărcătorului
5. Utilizarea și întreținerea motorului butucului electric
6. Întreținerea panoului de control
7. Funcția de eliberare a manetei de frână
8. Depanare simplă
9. Schema electrică și specificații
1. Structura bicicletelor cu asistență electrică (Figura 1)
2. Măsuri importante de siguranță
Recomandăm utilizarea căștilor de protecție care respectă standardele.
Respectați reglementările locale de circulație.
Monitorizați situația traficului.
Copii pot folosi orice echipament pentru ciclism numai sub supravegherea părinților.
Verificați regulat bicicleta la atelierul local. Întreținerea corespunzătoare asigură o funcționare impecabilă.
Nu încărcați bicicleta cu o greutate mai mare de 120 kg, inclusiv utilizatorul.
Pe bicicleta nu poate sta mai mult de o persoana.
Efectuați întreținerea regulată pe baza acestui ghid.
Nu dezasamblați și nu încercați să asamblați componentele electrice acasă. În astfel de cazuri, contactați întotdeauna un service specializat.
Nu sari, nu concura sau nu executa cascadorii pe bicicleta.
Nu mergeți niciodată pe bicicletă sub influența alcoolului sau a drogurilor.
Utilizați luminile în întuneric, vizibilitate slabă sau ceață.
Nu folositi bicicleta pe timp de ploaie. Poate deteriora sistemele electrice.
Nu depozitati bicicleta in conditii umede, protejati-o de ploaie. Poate deteriora sistemele electrice.
Utilizați o cârpă moale pentru curățare. În caz de murdarie semnificativă, utilizați un agent de curățare neutru.
Atentie: nu folositi jet de apa direct pentru curatare, deoarece poate deteriora sistemele electrice.
3. Funcționare
Noua ta bicicletă este un mijloc de transport revoluționar, echipat cu un cadru din otel sau aluminiu, baterie Li-ion, motor eficient în butuc, unitate de control și asistență la pedală pentru a ajuta propulsia umană. Acest echipament garantează conducere în siguranță și o performanță excelentă.
Pentru a va bucura de o experienta impecabila privind ciclismul, vă rugăm să urmați instrucțiunile de mai jos.
3.1 Lista de verificare înainte de plecare
3.1.1 Verificați presiunea în anvelope (45 PSI).
3.1.2 Încărcați bateria noaptea, înainte de drumul planificat a doua zi.
3.1.3 Ungeți în mod regulat lanțul, dacă este murdar, curățați-l cu degresant și apoi ungeti-l din nou.
3.2 Funcționarea bateriei
Bicicletele electrice sunt echipate cu 3 tipuri de baterii. Unul are un compartiment de depozitare peportbagaj, altul pe tubul inferior, în locul suportului pentru sticla de apă si al treilea integrat in cadru.
11. fig 12. fig
În primul rând, asigurați-vă că bateria este instalată corect și conectată la panoul de control.
Apoi verificați funcționarea bateriei astfel: apăsand butonul și indicatorul bateriei va arăta starea de încărcare.
Puteți porni sistemul cu butonul ON/OFF de pe panoul de control.
Panourile de mai sus oferă și feedback cu privire la starea bateriei, pe baza căruia puteți regla nivelul de asistență.
Funcțiile afișajului LED
14. fig. 13. fig.
În general, un LED indică nivelul de încărcare. Dacă doar LED-ul din stânga este aprins, asigurațivă că ati încărcați bateria înainte de următoarea utilizare. Dacă doar unul dintre LED-uri se aprinde în timpul utilizării, pentru a evita deteriorarea din cauza unei descărcări complete a bateriei, opriți întrerupătorul principal și continuați să pedalați în mod tradițional.(Asemănător modelului 5, feedback-ul este furnizat pe afișajul LCD)
Atenţie! Opriți întotdeauna sistemul după utilizare. Acest lucru este extrem de important pentru a păstra energia stocată în baterie.
Pentru a asigura un mers sigur și plăcut și un consum redus de energie, bicicleta a fost echipată cu următoarele funcții:
Protectie baterie,
Bicicleta tip 5 este programată să se oprească automat după 5 minute de neutilizare. Dacă doriți să utilizați din nou bicicleta, apăsați butonul „ON/OFF” de pe panoul de control.
Notă: în timpul utilizării, nivelul de încărcare este indicat de panoul de pe volan.
Pentru bicicletele echipate cu alte tipuri de panouri, solicitați dealer-ului dumneavoastră un manual de instrucțiuni.
3.3 Sfaturi pentru ciclism asistat cu pedale
După ce îl porniți și ajustați nivelul de asistență, puteți începe să pedalați. Activarea asistenteti inteligente incepe dupa pedalarea cu ¾ de tură.
Această metodă este pentru siguranța utilizatorului și ajută la prevenirea supraîncărcării motorului și a bateriei.
Distanța de frânare pe o suprafață uscată este de cel puțin 4 m, iar pe o suprafață umedă de cel puțin 15 m. Vă rugăm să folosiți o atenție sporită când frânați.
4. Utilizarea și încărcarea bateriei
4.1 Avantajele bateriilor Li-ion
Bicicletele electrice asistate sunt alimentate de baterii Li-ion ușoare și ecologice, care nu emit poluanți, deci sunt considerate o sursă „verde” de energie. Pe lângă cele de mai sus, bateriile Li-ion au următoarele avantaje:
* Incărcare fără efect de memorie
*Capacitate semnificativă de stocare a energiei și ieșire de curent, dimensiuni mici, greutate redusă, pot fi utilizate și pentru vehicule de înaltă performanță
* Viata lunga
* Poate fi utilizat într-o gamă largă de temperaturi (între +5 și +40 °C)
4.2 Scoaterea și instalarea bateriei
Dacă există o priză în apropiere, puteți încărca bateria de acolo. Este necesar să scoateți bateria dacă nu există nicio priză la îndemâna bicicletei.
4.2.1 În cazul bateriei numărul 11 (modelele numărul 1-4), procedați după cum urmează:
4.2.1.1 Opriți sistemul.
4.2.1.2 Dupa introducerea cheii în încuietoarea de sub baterie, rotiți cheia în sens invers acelor de ceasornic.
4.2.1.3 Cu ajutorul mânerului, scoateți bateria din portbagaj înapoi. Fig. 18
4.2.1.4 La reasamblare, verificați dacă încuietoarea bateriei este deschisă, dacă nu, rotiți cheia în sens invers acelor de ceasornic. Puneți bateria înapoi în
suportul său, apoi rotiți cheia în sensul acelor de ceasornic, în cele din urmă scoateți cheia și bateria este instalată.
Atenţie! Încuiati întotdeauna bateria pentru a preveni furtul
4.2.1.5 Pentru a porni sistemul, urmați instrucțiunile din capitolul 3.2.
4.2.2 Pentru bateria din Figura 12 (Model 5), urmați acești pași:
4.2.2.1 Opriți sistemul.
4.2.2.2 Puneți cheia în slot. Rotiți în sens invers acelor de ceasornic pentru a debloca.
4.2.2.3 Înclinați bateria lateral în partea de sus în direcția opusă încuietorului. Bateria poate fi scoasă din carcasă ridicând-o în sus în punctele de pivotare.
4.2.2.4 Pentru a reasambla, puneți partea inferioară a bateriei înapoi în suportul său, apoi înclinați partea superioară înapoi până când mecanismul de blocare se inchide. Nu lăsați cheia în broască.
4.2.2.5 Pentru a porni sistemul, urmați instrucțiunile din capitolul 3.2.
Notă: De obicei oferim 2 chei pentru biciclete. Folosiți unul, păstrați celalalt ca rezervă.
4.3 Procesul de încărcare
Procedura de încărcare a bateriei este următoarea:
4.3.1 Asigurați-vă că sistemul este oprit. Apoi deschideți capacul portului de încărcare de pe partea laterală a bateriei.
4.3.2 Conectați cablul de încărcare la baterie și conectați celălalt capăt la o priză. Un LED roșu se aprinde pe încărcător, care devine verde când încărcarea este completă.
4.3.3 Trageți mai întâi cablul de încărcare din priză și apoi din baterie. La final, închideți capacul și verificați dacă se închide corect.
Atenţie!
1) Utilizați numai cablul de încărcare furnizat împreună cu bicicleta, altfel bateria poate fi deteriorată și garanția anulata.
2) În timpul încărcării, încărcătorul și bateria trebuie să fie la cel puțin 10 centimetri distanță de perete, într-un loc bine ventilat pentru a evita supraîncălzirea. Nu așezați nimic lângă încărcător în timp ce acesta este în funcțiune.
4.4 Utilizarea și întreținerea bateriei
Pentru a crește durata de viață și a evita deteriorarea, urmați instrucțiunile de mai jos:
4.4.1 Încărcați întotdeauna bicicleta după utilizare.
4.4.2 Dacă utilizați rar bicicleta, faceți lunar o încărcare completă pentru a păstra starea bateriei.
4.4.3 Dacă bateria nu este utilizată o perioadă lungă de timp, trebuie încărcata complet la fiecare 3 luni.
4.4.4 Bateriile Li-ion pot fi folosite la +5 și +40 °C și 65±20% umiditate, depozitați bicicleta într-un loc între +5 și +40 °C.
Atenţie!
1) Dacă bateria nu este folosită o perioadă lungă de timp și nu este încărcată, durata de viață a acesteia va scădea.
2) Nu conectați niciodată cei doi poli ai bateriei cu un obiect metalic deoarece va provoca un scurtcircuit.
3) Nu expuneți niciodată bateria la căldură și nu o puneți lângă foc.
4) Nu scuturați, aruncați sau loviți bateria.
5) Dacă bateria este scoasă din bicicletă, țineți-o departe de copii, deoarece poate provoca vătămări.
4.5 Utilizarea și întreținerea încărcătorului
Înainte de a încărca bateria, citiți cu atenție manualul de instrucțiuni al bicicletei și, dacă este inclusă, al bateriei și rețineți următoarele:
4.5.1 Încărcătorul nu trebuie utilizat într-un mediu în care sunt prezente gaze explozive și substanțe corozive.
4.5.2 Nu scuturați, aruncați sau loviți încărcătorul.
4.5.3 Este extrem de important să protejați încărcătorul de ploaie și orice fel de umiditate.
4.5.4 Încărcătorul funcționează eficient între 0 și +40 °C.
5. Utilizarea și întreținerea motorului, butucului electric
5.1 Bicicletele sunt programate din fabrică astfel încât motorul să pornească după 2/3 de rotații ale pinionului.
5.2 Nu folosiți bicicleta în furtuni puternice sau în apă, deoarece motorul poate fi deteriorat.
5.3 Protejați motorul butucului electric de deteriorare, orice fel de impact, deoarece capacul din aluminiu poate fi deteriorat.
5.4 Verificați în mod regulat șuruburile de pe ambele părți ale motorului butucului, dacă vreunul dintre ele este chiar puțin slăbit, strângeți-le.
5.5 Pentru a asigura o funcționare perfectă, verificați regulat conexiunea cablurilor electrice ale motorului.
6. Întreținerea unității de comandă
Unitatea de control este încorporată în docul bateriei. Această componentă electrică necesită îngrijire specială, vă rugăm să rețineți următoarele:
6.1 Protejați unitatea de comandă de ploaie și orice pătrundere de umiditate care o poate deteriora.
Notă: dacă unitatea de comandă se udă, opriți imediat sistemul electric și continuați să pedalați în mod normal. După ce unitatea s-a uscat, sistemul electric poate fi folosit din nou.
6.2 Protejați unitatea de control de vibrații, șocuri sau orice forță fizică, deoarece poate fi deteriorată.
6.3 Unitatea de control poate fi utilizată între +5 și +40 °C.
Atenţie! Nu deschideți capacul unității de comandă! Orice intervenție, modificare sau reglare va anula garanția. În cazul unei erori, contactați un centru de service oficial.
7. Funcția de eliberare a manetei de frână*
Maneta de frana este o componenta extrem de importanta pentru conducerea in siguranta. Trebuie protejat de lovituri și efecte fizice puternice. Verificați în mod regulat strângerea șuruburilor și piulițelor. (*Notă: dacă bicicleta dvs. nu are această caracteristică, vă rugăm să ignorați această secțiune.)
8. Depanare simplă
Următoarele informații sunt doar cu titlu informativ, reparațiile la domiciliu nu sunt recomandate.
Procedurile descrise trebuie efectuate de o persoană competentă, care este conștientă de riscurile de siguranță și are suficientă experiență în instalarea sistemelor electrice.
Descrierea problemei Cauza posibila Eliminarea problemei
După ce bateria este conectată, asistența nu funcționează (notă: daca bicicleta are un senzor de torsiune, motorul va funcționa doar dacă pedalati in forta . Rotind pedala usor cu mâna motorul nu va pornii).
Panoul de control este oprit  Apasati butonul ON/OFF de pe panoul de control
Panoul de control nu pornește în ciuda conectarii comutatorului ON/OFF
Verificati incarcarea bateriei. Daca este gol incarcati-l
Cablul motorului este deconectat Verificați conexiunea. Dacă este slăbit, fixați-l
Maneta de frână nu a revenit la loc, astfel încât comutatorul este în poziția OPRIT
Împingeți cu grijă maneta de frână înapoi în poziția normală
Siguranța bateriei s-a defectat Deschideti capacul bateriei si verificati siguranta. Daca este deteriorat contactati un service specializat
Distanța care poate fi parcursă cu o singură încărcare este redusă (Notă: performanța bicicletei depinde în mare măsură de greutatea utilizatorului de greutatea
pachetelor transportate respectiv presiunea din anvelope)
Timp de incarcare insuficient Încărcați bateria conform descririi în 4.3
Temperatura este prea scăzută pentru ca bateria să funcționeze corect
Iarna sau sub 0 °C păstrați bateria în incaperi calde
Mers in panta, vânt în contra, drum de proastă calitate
Cand circumstantele se remedieaza performanta se va restabili.
Presiune mica in anvelope Umflati anvelopele la 45 Psi
Franari si pornire frecventa Cand circumstantele se remedieaza performanta se va restabili.
Acumulatorul nu a fost folosit de multa vreme
Efectuați încărcarea conform manualului de utilizare (punctele 4.4.2 și 4.4.3)
Dacă procedurile de mai sus nu reușesc, contactați dealerul sau centrul de service.
După conectarea la priză, LED-ul de încărcare nu se aprinde
Priză defectă, conexiune defectuoasă între priză și încărcător
Verificați și reparați conectorul electric.
Dacă procedurile de mai sus nu reușesc, contactați dealerul sau centrul de service.
După 4-5 ore de încărcare, LEDul este încă roșu, încărcarea nu este completă (atenție: încărcați strict așa cum este descris la punctul 4.4)
Temperatura este peste 40 °C Incarcati in conditii optime conform 4.5.4
Temperatura este sub 0 °C Incarcati in conditii optime conform 4.5.4
După utilizare, bateria nu a fost încărcată, rezultând descărcarea
Contactati dealer-ul sau un service specializat pentru a restabili capacitatea
Tensiunea de ieșire este prea mică
Nu încărcați bateria de la o tensiune sub 220V
Specificați tehnice principale
Informații generale despre bicicletele electrice
Viteza maxima 25 km/h
Distanța nominală acoperită cu o singură încărcare 80 km
Protecție la supracurent 14 ±1 A
Protectie de joasa tensiune 31 V±0,5 V
Datele technice a motorului
Tip Brushless (fara perii)
Putere 250 W
Tensiune 36 V
Viteza 175 r/min
Cuplu 10 Nm
Datele technice a acumulatorului si a incarcatorului
Tip acumulator Li-ion
Tensiune 36V
13Ah/11 Ah* / 8,8 Ah**
* tip biciclete 3-5
** tip biciclete 1-2

Elfogad Elutasít